Curaçaose minister bezoekt stichting Miss IQ

Vrijdag 8 juni brengt minister H.F. Koeiman uit Curaçao een officieel werkbezoek aan de stichting Miss IQ. De heer Koeiman is minister van Sociale Ontwikkeling, Arbeid en Welzijn.

De stichting Miss IQ, statutair gevestigd in Heerhugowaard, steunt al ruim zeven jaar scholen (basis en voortgezet onderwijs) op Curaçao met het gratis beschikbaar stellen van inventaris.

Diverse fondsen (waaronder AFAS Foundation) en donateurs steunen de stichting met financiële bijdragen voor het transport en bijkomende kosten. Ook in natura wordt hulp geboden, onder andere door Autobedrijf Aad Renses uit Alkmaar die vrachtauto’s beschikbaar stelt.

Omdat vanuit de overheid van Curaçao de vraag kwam of de stichting ook zorginstellingen op het eiland aan materiaal kan helpen, komt minister Koeiman nu naar de stichting Miss IQ voor overleg, om zelf te zien wat er aan mogelijk materiaal voorhanden is. Dit overleg vindt plaats met de voorzitter en oprichter van de stichting: mw. Ruth Groenewoud.

De minister bezoekt eerst de opslagruimten van de stichting bij Containerbox in Alkmaar, daarna gaat hij naar het kantoor van de stichting in Uitgeest.

Vorig jaar bracht de minister van Onderwijs van Curaçao, mw. Alcalá-Wallé een werkbezoek aan de stichting Miss IQ. Met deze officiële bezoeken bevestigt de overheid van Curaçao het belang van de stichting voor het eiland.