Hulp van diverse kanten

We krijgen van diverse kanten veel hulp voor de scholen op Sint Maarten die vanwege de orkaan IRMA enorm veel schade hebben.

Zo kregen we van Verbond van Verzekeraars tien computers voorzien van Windows 10. En voeren leerlingen van scholen acties, zoals in Sint Pancras en Malden. Ze verzamelen o.a. lege flessen; heel leuk dat jeugd zich voor jeugd aan de andere kant van de oceaan inzet.

Ook wordt veel materiaal aangeboden door scholen uit het hele land. Probleem is dat het ophalen daarvan voor ons veel geld kost: huur transport auto, brandstof daarvoor en een deskundige chauffeur.

Daarom zijn we zeer dankbaar voor de geste van Autobedrijf Renses in Alkmaar.

Een week lang mogen wij kosteloos gebruik maken van een grote transportauto. Gelukkig hebben we onder onze vrijwilligers ook chauffeurs met het geschikte rijbewijs daarvoor. Deze week worden dankzij die vrachtwagen spullen opgehaald o.a. in Breda, Ede en Castricum. Grote dank dus aan dhr. Aad Renses van dit Autobedrijf.