Inladen en verschepen schoolmaterialen voor Curaçao

foundationlogo

De opslagruimten van Stichting MissIQ in Alkmaar stonden bomvol met schoolmaterialen. Voor het verschepen van de containers is geld nodig wat bij de Stichting ontbrak. De AFAS Foundation organiseerde op 5 juli 2017 een AFAS Foundation Challenge waarbij verschillende stichtingen werden uitgenodigd om hun project te pitchen. Stichting MissIQ was hier ook voor uitgenodigd en heeft deze kans aangepakt. Hier vloeide een prachtige donatie uit voort die Stichting MissIQ heeft mogen ontvangen van de AFAS Foundation. Dankzij deze donatie was het mogelijk om actie te ondernemen om containers richting Curaçao te verschepen.

Afgelopen zaterdag heeft Stichting MissIQ twee grote zeecontainers ingeladen met schoolmaterialen voor Curaçao. Het was een dag hard werken, met een super mooi resultaat. Twee 40ft high cube containers vol met schoolmaterialen die verscheept worden richting Curaçao, naar het Prins Bernard College en het Kolegio Alejandro Paula. De verwachting is dat de containers eind augustus zullen arriveren op Curaçao. De vrijwilligers die ons afgelopen zaterdag hebben geholpen hebben keihard gewerkt. Onze dank gaat dan ook uit naar alle vrijwilligers!

De opslagruimten van Stichting MissIQ zijn nog niet leeg. Op zaterdag 19 augustus zullen er weer twee containers worden ingeladen om verscheept te worden naar Curaçao. Als deze containers verscheept zijn zal Stichting MissIQ zich weer inzetten om nieuwe spullen in te zamelen van scholen in Nederland. We zijn nog lang niet klaar en zullen ons blijven inzetten om de scholen in achterstandswijken op Curaçao te helpen.

Speciale dank van Stichting MissIQ gaat uit naar de AFAS Foundation voor de donatie die wij hebben mogen ontvangen.

Voor het inladen en het verschepen van de containers gaat de dank van Stichting MissIQ uit naar:
– Halo Removal Logistics
– Van Truijen Transport
– Nirint Shipping B.V.
– De verschillende vrijwilligers.

20369719_513833325614741_4872011631822300305_o 20449333_513833105614763_4792162495263025799_o