Werkbezoek Curaçao december 2017

Vrijdag 1 december vloog voorzitter Ruth Groenewoud naar Curaçao voor een werkbezoek. De 3 containers vol schoolmaterialen waren ondertussen gearriveerd op het eiland, maar nog niet vrijgegeven. Dankzij de hulp van Cusbro N.V. werden de containers snel vrijgegeven en konden ze worden getransporteerd naar de scholen. Een werkbezoek is noodzakelijk om te doen om te zien dat de containers ook echt worden vrijgegeven en getransporteerd naar de scholen.

Woensdag 6 december werden de containers getransporteerd naar de scholen. Bij het openen van de containers stonden de leerlingen te wachten om te helpen met het leeghalen van de containers. De containers  bevatten schoolmaterialen, zoals leerlingensetjes, leermethoden en ook nieuwe muziekinstrumenten. Instrumenten die Stichting MissIQ speciaal voor de scholen heeft besteld. Het is prachtig om te zien hoe blij de kinderen zijn met de nieuwe spullen die door ons gedoneerd worden.

De scholen die een volle container hebben ontvangen zijn:

• Skol Dr. Nelly Winkel
  • Pedro Luis Brion school
  • Prof. Dr. I.C. van Houteschool

Een afspraak die wij hebben gemaakt met de scholen is dat de spullen die overbodig zijn zullen worden verdeeld onder andere scholen. Stichting MissIQ doet er alles aan om alle scholen te voorzien van goed schoolmateriaal, maar we kunnen niet iedereen tegelijk helpen. Echter zullen de scholen die wij een belofte doen voor een container allemaal aan de beurt komen om goede materialen te ontvangen.

Stichting MissIQ is nu bezig om schoolmaterialen in te zamelen voor het getroffen eiland Sint Maarten. De verwachting is dat wij halverwege januari 2 containers naar het eiland zullen verschepen om de wederopbouw van de scholen te bespoedigen.

Het was een nuttig werkbezoek waar goede contacten zijn gelegd en het super is dat de containers goed zijn aangekomen op de scholen.