Jan Willem Geurts is voorzitter van Sports for Children Foundation.
Hij sponsort Miss IQ met gym materiaal en hij betaalt ook mee aan de zeecontainers voor het vervoer van ingezamelde schoolspullen naar Curaçao.
Miss IQ steunt de Sports for Children Foundation van harte!

Daarom willen wij hier het verhaal van de stichting Sports for Children Foundation delen.

HET VERHAAL, SPORTS FOR CHILDREN

8 jaar geleden ben ik (J.W. Geurts, red.) gevraagd een oplossing te bedenken voor het gymnastiekmateriaal dat scholen in Nederland niet meer kunnen gebruiken. Vaak was dit overtollig of voldeed het niet meer aan de moderne eisen. Echter, het materiaal was lang niet altijd rijp voor de milieustraat en weggooien was dus (een) zonde.
Dit was de kans! We bedachten met een groepje enthousiastelingen Sports for Children. Een goede doelen stichting die alle materialen ophaalt, repareert waar nodig en een nieuwe bestemming geeft op scholen en sportclubs buiten Nederland waar geen geld is om die materialen te kopen.
Hoewel we een paar geweldige donateurs en sponsoren hebben, is het nodig zoveel mogelijk geld zelf op te halen. De ‘Nederlandse Ondernemersgeest’, zeg maar. Zo ontwikkelden we ook het idee om onder de naam GameON van de restmaterialen mooie nieuwe producten te maken. Matten eindigden als tas en bokken als stoel of krukje. Alles met gehandicapten in de sociale werkplaats of met kunstenaars met een warm hart voor het goede doel.
Het mooie van het initiatief is dat al onze producten uniek zijn, maar ook het initiatief zelf: er is niemand die dit zo doet voor het goede doel. Gelukkig, want elke cent die we verdienen wordt omgezet in transport of reparatie; 100% komt ten goede aan Sports for Children.

Inmiddels is de organisatie geprofessionaliseerd en blijft er bijvoorbeeld bij mij maar weinig tijd van de week over om van mijn reguliere juristenbestaan te leven. Bijna alle tijd gaat op aan onze grote passie om het materiaal bij kinderen te krijgen en zo onze droom te verwezenlijken om alle kinderen op de hele wereld de mogelijkheid te geven te sporten en spelen, kortom bewegen.
Het geeft ons een enorme kick dat we tot op heden bijna 200.000 kinderen hebben kunnen faciliteren door het ‘refurbished’ materiaal een nieuw leven te geven. We begonnen in Roemenie maar zijn nu actief van Zuidafrika tot Marokko en van Aruba en Curacao tot Moldavie. Dat geeft de spirit, die vervolgens nieuwe ideeën aanjaagt. Zoals per duurzaam zeilend vrachtschip goederen brengen i.p.v. per truck of boot. Of mooie nieuwe tasontwerpen voor hippe jongeren die graag geafficheerd wil worden met ons goede doel via GameON.

Als Sports for Children dan door bijvoorbeeld een order relatiegeschenken bij GameOn weer een bomvolle container sportspullen naar Cameroun kunnen zenden, worden we steeds enthousiaster.

Steun de Sports for Children Foundation! Uw gift op bankrekening NL64 RABO 0167 875 833 t.n.v. Stichting Sports for Children is zeer welkom.

Website: http://www.sportsforchildren.nl